ماموگرافی برای زنان دارای پروتز پستان

اگر شما دارای ایمپلنت پستان هستید، باید ماموگرافی غربالگری منظم را به صورت توصیه شده انجام دهید.

مهم است که قبل از شروع ماموگرافی، رادیولوژیست را از پروتز آگاه کنید. به این ترتیب شما می توانید از تجربه مرکز از ماموگرافی زنان با پروتز آگاه شوید.

شما باید آگاه باشید که ممکن است که برای پزشک مشاهده بخش های خاصی از سینه شما دشوار باشد. اشعه ایکس استفاده شده در ماموگرافی نمی تواند به اندازه ی کافی از پروتزهای سیلیکونی یا سالینی رد شود تا بافت پستان زیر پروتز را نشان دهد. این به این معنی است که بررسی بخشی از بافت پستان در ماموگرافی دشوار می شود.

برای کمک کردن به پزشک در دیدن بافت پستان تا حد ممکن در زنان دارای پروتز، 4 تصویر اضافی علاوه بر 4 عکس استاندارد از هر پستان گرفته می شود.. در این تصاویر اضافی که با نام جابجایی ایمپلنت (ID)  شناخته می شود، ایمپلنت به سمت عقب و قفسه سینه فشار داده می شود و بافت پستان به سمت جلو کشیده می شود. این کار به تصویربرداری بهتر قسمت جلو هر پستان می انجامد.

عکس های جابجایی ایمپلنت دشوارتر است و اگر خانم دارای بافت زخم (اسکار) در اطراف ایمپلنتها باشد، می تواند برای او ناراحت کننده باشد. نماهایID  در خانم هایی که ایمپلنت در پشت عضللات قفسه سینه (ماهیچه پکتورال) قرار دارد آسان تر است.

به ندرت، ماموگرافی می تواند باعث شکسته شدن ایمپلنت شود. این یکی دیگر از دلایل مهم برای اطلاع دادن داشتن ایمپلنت به پزشک است.

توضیحات بیشتر